Τρίτη 17 Ιουνίου 2014

Ανάγκη η πάλη για πραγματικά φθηνές αστικές συγκοινωνίες



«Πιο φθηνά εισιτήρια από Σεπτέμβρη», «Ενιαίο και φθηνότερο εισιτήριο αστικών μέσων», «Μετακίνηση σε όλη την πόλη με ένα ευρώ», «Επιτέλους μια ευχάριστη είδηση». 

Οι τίτλοι στις αστικές εφημερίδες για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης σχετικά με τα εισιτήρια των συγκοινωνιών σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα.

Ναι μεν ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε τη μείωση τις τιμής των εισιτηρίων σε 1,20 ευρώ για όλα τα μέσα και τη μείωση της τιμής της μηνιαίας κάρτας σε 30 ευρώ για όλα τα μέσα, ωστόσο «από τα ψιλά» πέρασαν κάποια σημαντικά στοιχεία.

Η τιμή της μηνιαίας κάρτας για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, η οποία είχε 20 ευρώ, αυξάνεται σε 30 ευρώ, καθώς πλέον αντικαθίσταται με την ενιαία κάρτα για όλα τα μέσα. 

Από αυτό θα πληγούν εκατοντάδες επιβάτες καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία, η συντριπτική πλειοψηφία των καθημερινών μετακινήσεων διεξάγεται μέσω λεωφορείων και τρόλεϊ: 1,23 εκατ. επιβιβάσεις τη μέρα για τα λεωφορεία και 242.000 με τα τρόλεϊ, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ. Αντίστοιχα, στο μετρό φτάνουν τις 668.000, στον ηλεκτρικό 310.000 και στο τραμ 50.000.

Επιπλέον η διάρκεια ισχύος του εισιτηρίου μειώνεται από 90 σε 70 λεπτά. 

Δηλαδή ζημιωμένοι είναι και αυτοί που μετακινούνται με το μετρό και τον ηλεκτρικό και πραγματοποιούν μεγάλες, σχετικά, αποστάσεις, καθώς μετά από μία ώρα και δέκα λεπτά θα πρέπει να χτυπήσουν και δεύτερο εισιτήριο.

«Προσφέρουμε συγκοινωνίες με ένα ευρώ την ημέρα» υποστήριξε ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης, εμπαίζοντας επί της ουσίας χιλιάδες εργαζόμενους και ανέργους!


Ακόμα και το ένα ευρώ την ημέρα, όμως, για έναν άνεργο ή για ένα εργαζόμενο των 300 και 400 ευρώ είναι τεράστιο κόστος!!!

Και μέσα σε όλα αυτά έρχεται και η εντατικοποίηση των ελέγχων για την «εισιτηριοδιαφυγή», με περιστρεφόμενες μπάρες στην πόρτα εισόδου των λεωφορείων που πλέον η επιβίβαση θα γίνεται μόνο από την πόρτα του οδηγού.

Και αυτές οι εξαγγελίες σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων. 

Γι' αυτό είναι ακόμα πιο επιτακτική η πάλη μέσα από τα Σωματεία για την δωρεάν μετακίνηση στις ώρες αιχμής για όλο το επιβατικό κοινό, για μείωση της τιμής του εισιτηρίου κατά 50%, δωρεάν μετακίνηση ανέργων, μαθητών, φοιτητών, σπουδαστών και ΑμΕΑ, επέκταση του συγκοινωνιακού έργου σε όλο το λεκανοπέδιο Αττικής. Συγκοινωνίες που να εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες.

Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ: 
«Η μείωση του εισιτηρίου είναι αύξηση» (ΕΔΩ)

Από το 902.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου