Κυριακή 29 Ιουνίου 2014

Εκδήλωση τιμής για τα 70 χρόνια από το μαρτυρικό θάνατο της Ηλέκτρας Αποστόλου



Η ΤΕ Βορείου Τομέα Αττικής του ΚΚΕ, το ΤΣ Βορείου Τομέα Αττικής της ΚΝΕ και το παράρτημα Νέου Ηρακλείου της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ διοργανώνουν εκδήλωση τιμής και μνήμης για τα 70 χρόνια απ' το μαρτυρικό θάνατο της Ηλέκτρας Αποστόλου, τη Δευτέρα 30 Ιούνη, στις 7.30 μ.μ., στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο Ν. Ηρακλείου «Ηλέκτρα Αποστόλου». Θα μιλήσει η Μαρία Λαμπρινού, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

Το κάλεσμα των Οργανώσεων για την εκδήλωση τονίζει:  

«Τιμάμε την συντρόφισσα Ηλέκτρα Αποστόλου, στέλεχος του ΚΚΕ, που με τη ζωή και το μαρτυρικό της θάνατο αποτέλεσε πρότυπο αγωνίστριας. Η ηρωική δράση της ξεχωρίζει ανάμεσα σε χιλιάδες άλλους που συγκρότησαν το έπος της ΕΑΜικής Αντίστασης ενάντια στη γερμανική ναζιστική κατοχή.

Οι ναζιστικές αρχές κατοχής της Αθήνας μαζί με τους ντόπιους συνεργάτες τους, λίγους μήνες πριν την Απελευθέρωση της πόλης, εξαπολύουν πογκρόμ συλλήψεων ενάντια στους κομμουνιστές και ΕΑΜίτες αγωνιστές.

Στις 25 Ιούλη του 1944, η Ηλέκτρα συλλαμβάνεται από την Ασφάλεια. 

Βασανίζεται με τον πιο άγριο τρόπο, όμως στέκεται αλύγιστη. Από το στόμα της δε βγαίνει ούτε μια λέξη. 

Στάθηκε συνεπής στα ίδια της λόγια, όταν κάποτε είχε πει "εγώ όταν πιάνομαι, δε νιώθω καμιά ανησυχία για την απολογία μου, γιατί μόλις περάσω εκείνα τα κατώφλια, βάζω στο νου μου πως δεν έχω πια μνήμη, δεν έχω αυτιά, δεν έχω γλώσσα. Δεν έχω ούτε μιας μέρας παρελθόν". Το παραμορφωμένο από τα βασανιστήρια νεκρό κορμί της βρέθηκε το πρωί της 26ης Ιούλη πεταμένο στο δρόμο».

«Το παραμορφωμένο καμένο σώμα της Ηλέκτρας», αναφέρει το απόσπασμα της ΚΟΜΕΠ του Σεπτέμβρη του 1944, που αναδημοσιεύεται στο κάλεσμα για την εκδήλωση, «υψώνεται σαν φοβερό σύμβολο της ανεξάντλητης δύναμης του λαού και του ΚΚΕ, της απέραντης αφοσίωσης των μελών του στην υπόθεση του ελληνικού λαού. 

Το όνομά της έφτασε μακριά, πέρα από τα σύνορα της πατρίδας μας. Αν μπορούσαν οι νεκροί να μιλήσουν, η Ηλέκτρα θα μας έλεγε με την απλότητα που τη χαρακτήριζε: "Τέτοια έγινα, γιατί τέτοια μ' έκανε το Κόμμα μου"».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου