Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου 2014

...Φταίνε τα μεγάλα μεροκάματα λένε όλα τα αστικά κόμματα...'Ομως είναι ψέμα.

Τα ναυπηγεία...
 
 
Η κινητοποίηση των εργατών των Ναυπηγείων Ελευσίνας αναδεικνύει το γενικότερο ζήτημα με τη ναυπηγική βιομηχανία στην Ελλάδα. Στη χώρα που οι εφοπλιστές της είναι πρώτη παγκόσμια δύναμη στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών και τα πέντε ελληνικά ναυπηγεία μαραζώνουν. 

Η ιδιοκτησία των Ελλήνων εφοπλιστών σε πλοία έχει συνολική χωρητικότητα 164 εκατ. κ.ο.χ. (κόροι ολικής χωρητικότητας) σε 4.894 πλοία, έναντι της Ιαπωνίας, με 157 εκατ. κ.ο.χ. σε 8.537 πλοία, σύμφωνα με τον οίκο «Clarkson». Επίσης οι Ελληνες εφοπλιστές είναι πρωτοπόροι και στις επενδύσεις. 

Μόνο το 2013 επένδυσαν 18,1 δισ. δολάρια σε 690 πλοία, 319 νέες ναυπηγήσεις και 371 αγορές από δεύτερο χέρι, ενώ το πρώτο 3μηνο του 2014 προχώρησαν σε νέες επενδύσεις 5 δισ. δολαρίων. 

Αλλά δεν ναυπήγησαν ούτε ένα πλοίο 
στα πέντε ναυπηγεία της  χώρας  μας. 

Ναυπηγούν κυρίως στην Κίνα και στη Νότια Κορέα. Φταίνε τα μεγάλα μεροκάματα λένε όλα τα αστικά κόμματα, βασικό επιχείρημα που αναπαρήγαγε η Χρυσή Αυγή. Ομως είναι ψέμα. 

Οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν συνάψει τεράστια ναυλοσυμβόλαια στη Νοτιοανατολική Ασία και ιδιαίτερα με την Κίνα, με τεράστιους τζίρους και κέρδη, γι' αυτό ναυπηγούν εκεί. Είναι επίσης η ΕΕ που στα πλαίσια συμφωνιών με τις ελληνικές κυβερνήσεις επιτρέπει στα ελληνικά ναυπηγεία τη ναυπήγηση μόνο πολεμικών πλοίων.


... και η διέξοδος
 
Υπάρχει διέξοδος σε όφελος των εργαζομένων στη ναυπηγική βιομηχανία; 

Υπάρχει. Αλλά προϋποθέτει τα πλοία και τα ναυπηγεία από ατομική - καπιταλιστική ιδιοκτησία να γίνουν κοινωνική ιδιοκτησία. Που απαιτεί εργατική - λαϊκή εξουσία και οικονομία. 

Τότε, με τον κεντρικό σχεδιασμό και τον εργατικό έλεγχο, πλοία και ναυπηγεία θα μπουν την υπηρεσία κάλυψης των συνεχώς αυξανόμενων λαϊκών αναγκών και όχι των κερδών και θα αναπτύσσονται σε όφελός τους, με τη δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας. 

Η Ελλάδα έχει παραγωγικές δυνατότητες, επιστημονικοτεχνικές γνώσεις και ανάλογο εργατικό και επιστημονικό δυναμικό και στον τομέα μετάλλου και στη ναυτοσύνη, για να μπορεί να έχει και να αναπτύσσει ναυπηγεία, κατασκευάζοντας πλοία για τις θαλάσσιες μεταφορές προϊόντων, την ακτοπλοΐα, τις αμυντικές ανάγκες της χώρας.

Από τη στήλη  "Από...μέρα   σε...μέρα"  του  Ριζοσπάστη.

1 σχόλιο: