Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

"Για δες τι βλέπει ο βολεμένος όταν κοιμάται φαγωμένος"



ΠΑΣΟΚ  Πασχίζει για αναπαλαίωση της σοσιαλδημοκρατίας*

Ο Ευ. Βενιζέλος καλεί σε διάλογο τη ΔΗΜΑΡ και προσπαθεί 
να «καθαρίσει» το κόμμα του από τα αντεργατικά εγκλήματα

Πρωταγωνιστικό ρόλο στην επιχείρηση αναπαλαίωσης της σοσιαλδημοκρατίας διεκδικεί ο Ευ. Βενιζέλος που χτες ανακοίνωσε την πρόθεσή του να ζητήσει από τον 
Φώτη Κουβέλη συνάντηση, πριν τη διεξαγωγή του Συνεδρίου του ΠΑΣΟΚ στα τέλη Φλεβάρη, με στόχο τη διαμόρφωση των βάσεων ενός «ουσιαστικού διαλόγου για τη συγκρότηση της μεγάλης ελληνικής κεντροαριστεράς».
Ο Ευ. Βενιζέλος μιλώντας χτες σε κομματική συνεδρίαση του ΠΑΣΟΚ ανακοίνωσε ότι θα απευθύνει «σχετική επιστολή στον Φώτη Κουβέλη και τη ΔΗΜΑΡ σε προσυνεδριακή συνάντηση διακομματική, των αντιπροσωπειών της ΔΗΜΑΡ και του ΠΑΣΟΚ». Πρέπει, ανέφερε ο Ευ. Βενιζέλος να «συναντηθούμε, να μιλήσουμε για ζητήματα ιδεολογικά, αξιακά, ταυτότητας της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας και της ελληνικής κεντροαριστεράς».

Η πρόσκληση προς τη ΔΗΜΑΡ, σύμφωνα με τον Ευ. Βενιζέλο περιλαμβάνει «τη δυνατότητα να συμμετάσχει με κείμενα, προτάσεις και θέσεις, ακόμα και ψηφιακά στον προσυνεδριακό διάλογο του ΠΑΣΟΚ». Την πρόσκληση απεύθυνε και σε όλες τις «κινήσεις της κεντροαριστεράς», οι οποίες όπως είπε «θα κληθούν σε κατ' ιδίαν συναντήσεις».

Με στόχο να σπείρει αυταπάτες στο λαό περί ενός άλλου μείγματος πολιτικής, υποστήριξε ότι «το λάθος (σ.σ. με τους πολλαπλασιαστές του ΔΝΤ) δεν έγινε στον υπολογισμό του δημοσιονομικού πολλαπλασιαστή, αλλά στον υπολογισμό ενός ιδεολογικού, νεοφιλελεύθερου πολιτικά, πολλαπλασιαστή» και ισχυρίστηκε ότι το ΠΑΣΟΚ «θέλει μια άλλη Ευρώπη, μια Ευρώπη σύγχρονη, αξιόπιστη, προοδευτική, κοντά στις ιδέες των Ευρωπαίων σοσιαλιστών».

Σχολιάζοντας την παρουσία του ΔΝΤ στα ελληνικά προγράμματα προσαρμογής, ο Ευ. Βενιζέλος είπε πως «το επέβαλε η Γερμανία και οι άλλες ενάρετες δημοσιονομικά χώρες» της ΕΕ, επειδή το «ήθελαν ως εγγυητή λόγω της εμπειρίας του σε τέτοια προγράμματα», αποκρύβοντας ότι η συμμετοχή του αποτέλεσε τμήμα των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών για τον επιμερισμό της ζημιάς από την αναπόφευκτη καταστροφή κεφαλαίου.

«έδωσε αγώνα για να παραμείνει σταθερό 
το επίπεδο του κατώτατου μισθού». 


Προκαλώντας το λαό, ο Ευ. Βενιζέλος επιχείρησε να διαφοροποιηθεί από το περιεχόμενο των δηλώσεων του ΓΓ του υπουργείου Οικονομικών Γ. Μέργου για περαιτέρω μείωση του κατώτερου μισθού, υποστηρίζοντας προκλητικά ότι το ΠΑΣΟΚ «έδωσε αγώνα για να παραμείνει σταθερό το επίπεδο του κατώτατου μισθού». 

Η πραγματικότητα όμως λέει ότι το ΠΑΣΟΚ με νόμο μείωσε τον κατώτατο μισθό στα 586 ευρώ μεικτά και ψήφισε το τρίτο μνημόνιο που προβλέπει περαιτέρω μείωσή του το επόμενο διάστημα.

*Ριζοσπάστης, Πέμπτη 14 Φλεβάρη 2013.

5 σχόλια:

  1. Τι να κάνει ο χοντρός Βαγγέλης τώρα που ξεφούσκωσαν τα όνειρα του?

    Το όνειρο του Βαγγέλη ήταν να γίνει αρχηγός του ΠΑΣΟΚ σε εποχές που δέναν τα κομματόσκυλα με τα λουκάνικα, τότε που ο Τσοβόλας τα έδινε όλα και το Σοσιαλιστικό παραμύθι της μεγάλης παράταξης μάζευε άνετα τα κουκιά για μια θητεία στην εξουσία.

    Μετά μπήκε ηρωικά στην πολιτική, τότε που τα τούβλα του Κοσκωτά δοκίμαζαν την μεγάλη παράταξη, για να το πουλήσει μετά σε κάθε στέλεχος του ΠΑΣΟΚ που τότε σφύριζε αδιάφορα με το δράμα του προέδρου και ηγέτη Ανδρέα.

    Οι βασικές πολιτικές ιδεολογίες μαζεύουν κουκιά ακόμα, σχεδόν εξίσου με το αλισβερίσι των πολιτικάντηδων με τους πολίτες.

    Τρώμε στην μάπα τους πολιτικούς που μας αξίζουν, όχι μόνο αυτούς που κυβερνούν, αλλά και αυτούς που νομίζουν ότι εμείς φταίμε που δεν καταλαβαίνουμε τις ιδέες και την πρόθεση τους.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχει ειπωθεί από παλιά, ότι πριν από τις αποτυχίες και την κατάπτωση των πολιτικών κομμάτων προηγούνταν συνήθως μια τέτοια κατάσταση, όπου τα κόμματα αυτά είχαν την δυνατότητα να ξιπαστούν. Αυτά τα λόγια τα επιβεβαιώνει, όπως διαφαίνεται και στο σχόλιό σου, και η πορεία που ακολούθησε το ΠΑΣΟΚ.

    Δεν θα συμφωνήσω όμως, με το "Τρώμε στην μάπα τους πολιτικούς που μας αξίζουν".

    Αγαπητέ φίλε Habilis, η κατανόηση από μας, από τους εργαζόμενους, από το λαό των νόμων της κοινωνικής κίνησης στον εμπορευματικό τρόπο παραγωγής , είναι η αναγκαία προϋπόθεση για την συνειδητή ταξική μας τοποθέτηση ώστε, από ταξική θέση, να διακρίνουμε και να κριτικάρουμε την πολιτική δράση των κομμάτων, συμμετέχοντας και οι ίδιοι συνειδητά στην πολιτική δράση. Διαφορετικά βρισκόμαστε σε πολιτική καθυστέρηση, με συνέπεια, δεχόμενοι και αναμασώντας τις αφοριστικές ανοησίες των ιδεολόγων της αστικής τάξης, π.χ. Οι Γάλλοι λένε ότι "οι λαοί έχουν τις κυβερνήσεις που τους αξίζουν" ο Τσόρτσιλ είπε: "Οι λαοί έχουν τους ηγέτες που τους αξίζουν", αναπαράγοντας λόγια του Χέγκελ, αν θυμάμαι καλά, να γινόμαστε φορείς της αντιδραστικής αστικής ιδεολογίας, νομίζοντας κιόλας ότι προσφέρουμε στην λαϊκή υπόθεση, ενώ στην ουσία υποστηρίζουμε την παθητικότητα και την μοιρολατρία. Με δυο λόγια, βάζουμε βούτυρο στο ψωμί των σφετεριστών του κοινωνικού πλούτου.

    Όταν διαπραγματευόμαστε ή παίρνουμε θέση σε ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη σημερινή κατάσταση που βιώνει ο λαός μας, κατάσταση ζωής ή θανάτου, πρέπει να έχουμε στο νου μας το γνωστό "δέκα φορές μέτρα μία κόβε".

    Σε χαιρετώ.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα κόμματα που θέλουν την ταξική συνείδηση σαν βασική προ υπόθεση για μια ανθρώπινη κοινωνία δεν πείθουν γιατί δεν έχουν ιδέα για την ανθρώπινη συνείδηση.
    Τώρα που ζούμε τον καπιταλιστικό οδοστρωτήρα στο πετσί μας, κάνουν πως δεν βλέπουν, μάλλον δεν βλέπουν, την ανθρώπινη δυστυχία.
    Ένα οικονομικό πρόβλημα δεν λύνεται αν δεν το δεις μόνο οικονομικά στο χρόνο του.
    Τα μακροπρόθεσμα οράματα από την πολιτική, για να πείσουν θέλουν πρώτα και μια πρόταση (σαν προκαταβολή) για τα τρέχοντα προβλήματα.

    Σε εποχές των παχιών αγελάδων οι άνθρωποι της εξουσίας ξεσάλωσαν για τις προσωπικές τους αρπαχτές πετώντας μας ρουσφετάκια που τα τρώγαμε αμάσητα,
    το ίδιο και χειρότερα μας κοίμισαν και οι ιδεολογίες μας, με ρουβλοκίνητα παλάτια εντελώς Περισσά και με επιχειρήσεις για να μπει το ρουβλοκίνητο κόμμα στο χώρο του τότε τύπου.

    Οι καιροί αλλάζουν και ότι δεν φρόντισε τις ρίζες του πεθαίνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Τα κόμματα που θέλουν την ταξική συνείδηση σαν βασική προϋπόθεση για μια ανθρώπινη κοινωνία δεν πείθουν γιατί δεν έχουν ιδέα για την ανθρώπινη συνείδηση".

    Ανεξάρτητα από το τι θέλουν τα κόμματα, νόμος είναι το ότι «δεν καθορίζει η συνείδηση τη ζωή, αλλά η ζωή τη συνείδηση» Δηλαδή, όπως το ΕΙΝΑΙ (η ζωή) καθορίζει τη συνείδηση γενικά, το κοινωνικό ΕΙΝΑΙ, καθορίζει την κοινωνική συνείδηση, που σημαίνει κοντά στ’ άλλα ότι «οι ιδέες της κυρίαρχης τάξης είναι επίσης, σε κάθε εποχή, οι κυρίαρχες ιδέες. Με άλλα λόγια, η τάξη που είναι κυρίαρχη υ λ ι κ ή δύναμη της κοινωνίας, είναι ταυτόχρονα η κυρίαρχη π ν ε υ μ α τ ι κ ή της δύναμη», συνεπώς, κυρίαρχη σήμερα η αστική τάξη, κυρίαρχη και η ιδεολογία της.

    Αυτή η πραγματικότητα, επόμενο είναι να επηρεάζει, να δεσμεύει γενικώς την κοινωνική σκέψη και δράση, μέσα στα πλαίσια των συμφερόντων της αστικής τάξης.

    Με το σχόλιό σου επιβεβαιώνεις ακριβώς, ότι η σκέψη σου κυριαρχείται από την αστική ιδεολογία, από τις προπαγανδιστικές ανοησίες, με τις οποίες οι διανοούμενοι και πολιτικοί εκπροσώποι της αστικής τάξης, προσπαθούν να κρύψουν τα ιδεολογικά και πολιτικά αδιέξοδα της.

    Γιατί αλλιώς, κι αν ακόμα δεχτεί κανείς τα σχετικά με τα “ρουβλοκίνητα παλάτια” και “ρουβλοκίνητο κόμμα” αγαπητέ φίλε Habilis, δεν μπορώ να καταλάβω το πώς και που θίγεσαι εσύ και που και πως το λαϊκό συμφέρον, από την διεθνιστική ταξική αλληλεγγύη μεταξύ δυο κομμάτων, και την ίδια στιγμή να μην ενοχλείσαι, να μη “βλέπεις”, να αφήνεις στο απυρόβλητο, τις διαχρονικές συνέπειες σε βάρος της χώρας μας, του εργατικού κινήματος και των λαϊκών συμφερόντων, από τις "σύμμαχες" στρατιωτικές και πολιτικές επεμβάσεις στη χώρα μας και την "φιλοξενία" των ξένων στρατιωτικών βάσεων στα ελληνικά εδάφη, καθώς και τη συμμετοχή της Ελλάδας και στους τελευταίους τυχοδιωκτισμούς των Ευρωπαίων και των Αμερικάνων ιμπεριαλιστών.

    “Τώρα που ζούμε τον καπιταλιστικό οδοστρωτήρα στο πετσί μας..”, πιστεύεις λοιπόν, ότι με τον τρόπο που σκέφτεσαι, που γίνεται φανερός σ’ αυτά που λες στο σχόλιό σου, συμβάλλεις στην αντιμετώπιση του “καπιταλιστικoύ οδοστρωτήρα”; Σε διαβεβαιώνω ότι με το να προβάλλεις τον χυδαίο αντικομουνισμό των εγχώριων και ξένων αντιδραστικών δυνάμεων, συμβάλλεις στο ακριβώς αντίθετο.

    Συνεχίζεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όταν μιλάμε σήμερα για τον καπιταλισμό, δεν μιλάμε για κάποιο οικονομικό πρόβλημα, αλλά για το πρόβλημα της ανατροπής του ιστορικά ξεπερασμένου οικονομικού - κοινωνικού συστήματος. Τα επί μέρους οικονομικά προβλήματα που γεννιούνται από την βασική αντίθεση του εμπορευματικού τρόπου παραγωγής, λύνονται με την ταξική πάλη, ευθέως ανάλογα με τον συσχετισμό των ταξικών δυνάμεων, στην μεταξύ τους σύγκρουση. Μέχρι την τελική, εννοείται.

    "Οι καιροί αλλάζουν και ότι δεν φρόντισε τις ρίζες του πεθαίνει".
    Κάνεις μια μηχανιστική μεταφορά. Οι κοινωνικές αλλαγές καθορίζονται από τους νόμους της κοινωνικής εξέλιξης και όχι από τους φυσικούς νόμους. (Στη φύση δεν υπάρχει σκοπιμότητα, ενώ συνειδητοί σκοποί υπάρχουν μόνο στην κοινωνία, όπου δρουν άνθρωποι, χρησιμοποιώντας τους αντικειμενικούς νόμους για την αλλαγή της φύσης και της κοινωνίας). Αν με τη μεταφορά που κάνεις εννοείς την επάρκεια ή μη της συμβολής του ΚΚΕ στις εξελίξεις, δεν χωράει αμφιβολία ότι αν δεν ανταποκριθεί στον ιστορικό του ρόλο, θα ξεπεραστεί από αυτές. Να θυμάσαι όμως, ότι το ΚΚΕ είναι κόμμα με μεγάλη ιστορία και πείρα ταξικών αγώνων.

    Η ιδεολογία της εργατικής τάξης, η ιδεολογία μας, συνοψίζεται στην τελευταία θέση των Μαρξ - Ένγκελς για τον Φόιερμπαχ. «Οι φιλόσοφοι ως τώρα έχουν απλώς εξηγήσει τον κόσμο με διάφορους τρόπους, αυτό που έχει σημασία είναι να τον αλλάξουμε».

    Υ.Γ. Προτάσεις του ΚΚΕ για τα "τρέχοντα προβλήματα"
    http://36dimotiko.blogspot.gr/2011/11/blog-post_22.html

    http://www.rizospastis.gr/story.do?id=7239093&publDate=13/1/2013

    http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=487327

    http://www.tsantiri.gr/politiki/kke-protasis-anakoufisis-gia-ta-iperchreomena-nikokiria.html

    http://www2.rizospastis.gr/page.do?id=13975&publDate=28%2F3%2F2012&direction=&pageNo=13

    Σε χαιρετώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή