Δεν έχουν καταλάβει ακόμα ότι έχουν καταπέσει στη
συνείδηση της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού.
Ότι δεν είναι σε θέση πλέον να καταδικάζουν κανέναν
"συσσωματωμένοι" με το λαό και προ πάντων, τους
αγωνιστές της αριστεράς, του ΚΚΕ.
Ότι δεν είναι σε θέση πλέον να καταδικάζουν κανέναν
"συσσωματωμένοι" με το λαό και προ πάντων, τους
αγωνιστές της αριστεράς, του ΚΚΕ.
Πριν από χρόνια πηγαίνοντας να επισκεφθώ το Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας, δεν μπορούσα να φανταστώ ότι σε κάποια αίθουσα του, θα βρισκόμουνα αντιμέτωπος με μια αποκάλυψη, η οποία θα συνόψιζε λες, όλα όσα ερμήνευαν για μένα μέχρι εκείνη τη στιγμή,
τον χαρακτήρα και τη σημασία που έχει η τέχνη για τον άνθρωπο και το ρόλο που έχει παίξει στην εξέλιξη της ανθρωπότητας.
Γνώριζα αρκετά από όσα είχαν διατυπωθεί για τον χαρακτήρα της τέχνης και κυρίως για τις δυο βασικές ιδεολογικές κατευθύνσεις της τέχνης. Δηλ. τον νατουραλισμό και τον ρεαλισμό.
Είχα δεχτεί και το ίδιο υποστηρίζω και σήμερα, ότι η τέχνη είναι μορφή της αληθινής αντανάκλασης και γνώσης της πραγματικότητας με καλλιτεχνικές εικόνες και όχι μόνο, μορφή κοινωνικής συνείδησης, ειδική μορφή της πνευματικής και πρακτικής αφομοίωσης του κόσμου. Ότι δηλ. δεν είναι μόνο αντικείμενο αισθητικής απόλαυσης, αλλά και μέσo γνώσης της ζωής, μέσο αποκάλυψης της βαθύτερης ουσίας της ζωής, και ένα ισχυρό μέσο αλλαγής του κόσμου από τον άνθρωπο
Ανεβαίνοντας από τον εσωτερικό αίθριο χώρο του Μουσείου στην επάνω αίθουσα, στον διάδρομο, υπήρχε ανάμεσα σε άλλα αριστουργήματα της γλυπτικής τέχνης των προγόνων μας, μια ανάγλυφη μαρμάρινη στήλη, η οποία σε "υποχρέωνε" να την δεις με ιδιαίτερη προσοχή. Όλο το ανάγλυφο της μαρμάρινης στήλης ήταν επιμελώς πελεκημένο. Το πρώτο
που μπορούσες να σκεφτείς; Ποιος βάνδαλος διέπραξε αυτό το ανοσιούργημα. Στην επεξηγηματική κάρτα όμως έγραφε ότι η μαρμάρινη ανάγλυφη στήλη"βρέθηκε εντοιχισμένη στα Πειραϊκά τείχη". Ότι δηλ. όταν η πόλη η πιο σωστά η Αθηναϊκή δημοκρατία βρέθηκε απειλούμενη, η μαρμάρινη στήλη εντοιχίστηκε για να την προστατεύσει. Και επειδή το τείχος εκτός από γερό έπρεπε να είναι και αρχιτεκτονικά αρμονικό, πελέκησαν το μαρμάρινο ανάγλυφο. Όλη η μέχρι εκείνη τη στιγμή θεωρητική μου αντίληψη για την τέχνη, γινότανε χειροπιαστή, αποκτούσε υλικότητα. Που σημαίνει ότι η τέχνη μεταβάλλεται σε υλική δύναμη, μέσω του ανθρώπου τον οποίο η ίδια διαμορφώνει, και μέσω του οποίου συμβάλλει στην αλλαγή του κόσμου.
Τα θυμήθηκα όλα αυτά με αφορμή την ανάρτηση των πανό από τα μέλη του ΚΚΕ στην Ακρόπολη και την αντίδραση του Υπουργείου Πολιτισμού.
Αυτό είναι. Αυτός είναι ο βασικός ρόλος της τέχνης και του πολιτισμού. Να προετοιμάζει το ανθρώπινο δυναμικό εκείνο με το οποίο να συστοιχίζεται στις δύσκολες στιγμές, δημιουργώντας ένα πανίσχυρο τείχος, ενάντια στην αδικία, στην καταπίεση, στην διαγραφόμενη απειλή, όπως σήμερα, καταστροφής της ζωής της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού, καταπάτησης των δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών του λαού καθώς και ότι άλλο μπορεί να επιφέρει στη χώρα μας ο ανταγωνισμός των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων. Είναι γελοία και υποκριτική η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού με την οποία καταδικάζει την πρόσκληση του ΚΚΕ στους λαούς της Ευρώπης για ξεσηκωμό και απόκρουσης της επίθεσης που έχει εξαπολύσει με αφορμή την κρίση του καπιταλιστικού συστήματος η Ε.Ε. σε βάρος των λαών της Ευρώπης. Οι Έλληνες εργαζόμενοι ξέρουν ότι δεν είναι μόνοι τους. Ότι οι λαοί της Ευρώπης παρακολουθούν με ενδιαφέρον τις προσπάθειες τους, τον αγώνα τους. Και είναι αυτός ο φόβος τους. Το ΝΤΟΜΙΝΟ όπως το λένε.
Αναφέρουν πάλι τις γνωστές ανοησίες "Αντί να εργαζόμαστε όλοι μαζί.." Θύτες και θύματα μαζί, "να βοηθήσουμε την πατρίδα" Μιλάνε για πατρίδα αυτοί που "πατρίδα" τους είναι η κερδοφορία του κεφαλαίου. Και έχουν το θράσος να μιλάνε ακόμα εκ μέρους του λαού.
"Την κίνηση αυτή καταδικάζει σύσσωμος ο ελληνικός λαός" λένε, και την ίδια στιγμή το άλλο υπουργείο, αυτό της Εργασίας, ανακοινώνει τα μέτρα-σφαγής του ελληνικού λαού.
Το γνωστό ΠΑΣΟΚ με τους ¨ξύπνιους" υπουργούς και βουλευτές του.
Καταλάβετέ το. Είναι και η Ακρόπολη, το ανεπανάληπτο μνημείο του ελληνικού αλλά και του παγκόσμιου πολιτισμού, όπως και τότε όταν χρειάστηκε στην Γερμανική κατοχή, που με το ανέσπερό της φως στέλνει το μήνυμα της σ' όλο τον κόσμο, στους εργαζόμενους της Ευρώπης ότι ο ελληνικός λαός, είναι αδάμαστος και περήφανος λαός. Υποτελής είναι οι Έλληνες πλουτοκράτες και τα τσανάκια τους, οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι. Οι οποίοι δεν θέλουν να καταλάβουν ακόμα ότι έχουν καταπέσει στην συνείδηση του ελληνικού λαού. Ότι δεν είναι σε θέση πλέον να καταδικάζουν κανέναν "συσσωματωμένοι" με τον λαό και προ πάντων τους αγωνιστές της αριστεράς, του ΚΚΕ. Εύγε στα παιδιά του ΚΚΕ.
-->Ανακοίνωση υπουργείου Πολιτισμού enet.gr
Crousma είσαι όνομα και πράγμα. Επίσης και stokos αν λεγόσουν πάλι όνομα και πράγμα θα σουνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήPeoples of europe rise up, τι να σημαίνει πάλι κι αυτό?
Μπράβο στα πεδιά του ΚΚΕ! Και γαμο τα ραιζιλίκια γίναμαι πάλλι με τους αγράματους..αλα θα ποις η φτωχωλογια....