Σάββατο, 29 Μαΐου 2010

"Λένε ψέματα. Η απεργία των ναυτεργατών δεν εμποδίζει την αποβίβαση επιβατών"


Με μπροστάρηδες τα ταξικά συνδικάτα,
οι ναυτεργάτες
υπερασπίζονται το δικαίωμά τους στη δουλειά.



Δυναμώνει η λαϊκή αλληλεγγύη ενάντια
στην επιχείρηση τρομοκρατίας
*



Με εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους και στο δίκιο των αιτημάτων τους, οι ναυτεργάτες, όλων των κατηγοριών πλοίων και των ρυμουλκών, τα ξημερώματα της Δευτέρας κατεβαίνουν στους καταπέλτες για 24 ώρες σε όλα τα λιμάνια της χώρας. Βγαίνουν στους ντόκους, για να δώσουν μία ακόμα μεγάλη απεργιακή μάχη, παλεύοντας για δουλειά με δικαιώματα και για να μην περάσει η «απελευθέρωση» (άρση του καμποτάζ) των θαλάσσιων ενδομεταφορώνΕνωσης, αρχίζοντας από τα κρουαζιερόπλοια. που ετοιμάζεται να επιβάλει η κυβέρνηση, με βάση τον εκτρωματικό κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής

Το τι περιμένει τους ναυτεργάτες το δείχνει ανάγλυφα το κρουαζιερόπλοιο «ΖΕΝΙΤΗ», που υπερασπίζονται με νύχια και με δόντια κυβέρνηση, ΜΜΕ των εφοπλιστών, μεγαλέμποροι Αθήνας και Πειραιά, των οποίων οι Σύλλογοι έφτασαν να απευθύνουν και «κάλεσμα» στα μέλη τους να ...συγκεντρωθούν τη Δευτέρα το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά, την ημέρα δηλαδή της απεργίας, για να ...υποδεχτούν το «ΖΕΝΙΤΗ» «και όχι μόνο», όπως αναφέρεται στην πρόσκληση - πρόκληση που εξέδωσαν! Αυτό που θέλουν να αποκρύψουν με όλον αυτό το μηχανισμό είναι ότι ετοιμάζουν πλοία - κάτεργα που θα δρουν ανεξέλεγκτα, με πληρώματα χαμηλόμισθα, ανασφάλιστα, θύματα των δουλεμπορικών γραφείων. Οτι η άρση του καμποτάζ - που δεν αφορά μόνο τα κρουαζιερόπλοια, αλλά ο στόχος κυβέρνησης, πολυεθνικών, εφοπλιστών είναι αυτό το αισχρό καθεστώς να επεκταθεί στα ακτοπλοϊκά και συνολικά σε όλες τις κατηγορίες πλοίων - στην πράξη σημαίνει πλήρη απορρύθμιση των θαλάσσιων ενδομεταφορών. Χτύπημα στην οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών. Παραπέρα ραγδαία υποβάθμιση της προστασίας της ζωής στη θάλασσα και πάει λέγοντας.

Γι' αυτό και στο πλευρό των ναυτεργατών τη Δευτέρα έχουν καθήκον να βρίσκονται όλος ο εργαζόμενος λαός, στεριάς και θάλασσας. Να υψώσουν «τείχος» αλληλεγγύης απέναντι στους απεργοσπαστικούς, τρομοκρατικούς μηχανισμούς που στήνουν τα επιτελεία της κυβέρνησης και του κεφαλαίου....

«Χάρτινος πύργος» η προπαγάνδα τους

Στο μεταξύ χτες η διαχειρίστρια εταιρεία του κρουαζιερόπλοιου «ΖΕΝΙΤΗ», σε μία κίνηση ελιγμού, ανακοίνωσε ότι, λόγω της απεργίας, τη Δευτέρα δε θα καταπλεύσει το πλοίο στον Πειραιά. Η ανακοίνωση αυτή, όπως ήταν αναμενόμενο, έδωσε την ευκαιρία στους εχθρούς των ναυτεργατών για να αναμασήσουν τα φληναφήματα ότι δήθεν οι αγώνες πλήττουν τον τουρισμό.

Ενδεικτικά η Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού με ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «για μια ακόμα φορά θύμα των κινητοποιήσεων θα είναι ο ελληνικός τουρισμός» και μιλά για κίνδυνο «να εγκλωβιστούν τουλάχιστον 6 χιλιάδες επιβάτες από άλλα 5 κρουαζιερόπλοια που αναμένονται την ίδια ημέρα στον Πειραιά». Λένε ψέματα. Η απεργία των ναυτεργατών δεν εμποδίζει την αποβίβαση επιβατών. Γιατί τα πλοία θα δέσουν στο λιμάνι, οι επιβάτες των ακτοπλοϊκών και οι τουρίστες των κρουαζεροπλοίων, θα αποβιβαστούν, οι ναυτεργάτες θα τους ενημερώνουν για την απεργία τους, όπως και τα πληρώματα, ενώ τα πλοία θα αποπλεύσουν με τη λήξη της απεργίας.

Την ίδια στιγμή, σύσσωμα τα αστικά κόμματα, οι οργανώσεις εργοδοτών και οι πληρωμένοι κονδυλοφόροι τους στα αστικά ΜΜΕ υψώνουν κραυγές αγωνίας για την επιτυχία της μεθαυριανής απεργίας, αφού αναδεικνύεται η ανάγκη η πάλη ενάντια στην άρση του καμποτάζ να γίνει υπόθεση όλου του λαού και γι' αυτό μεγαλώνουν οι κίνδυνοι για την πολιτική που υπηρετεί το μεγάλο κεφάλαιο.

  • Δε λένε, όμως, ότι ο τουρισμός που υπερασπίζονται ωφελεί μόνο τους μεγαλοεπιχειρηματίες του κλάδου και συνθλίβει τα μικρομάγαζα. Η περίπτωση του κρουαζιερόπλοιου «ΖΕΝΙΤΗ» είναι χαρακτηριστική: Η διαχειρίστρια εταιρεία μεταφέρει αεροπορικώς - και με το αζημίωτο - στην Αθήνα τους επιβάτες από τις άλλες χώρες. Μαζί με τους Ελληνες, το σύνολο των επιβατών οδηγείται με πούλμαν στο λιμάνι του Πειραιά, απ' όπου αναχωρεί το καράβι. Οι εκατοντάδες τουρίστες δεν αφήνουν ούτε ένα σεντ στην Αθήνα και τον Πειραιά, αφού βλέπουν τις δυο πόλεις μέσα από το πούλμαν, στη διαδρομή αεροδρόμιο - λιμάνι. Το ίδιο συμβαίνει και στην επιστροφή. Το δρομολόγιο των 18 κρουαζιέρων που έχουν προγραμματιστεί για το φετινό εξάμηνο Απρίλης - Σεπτέμβρης είναι: Πειραιάς, Ντουμπρόβνικ (Κροατία), Βενετία, Μπρίντιζι, Κατάκολο (Ολυμπία), Πειραιάς. Οι επιβάτες του πλοίου βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους μόνο όταν το κρουαζιερόπλοιο δέσει στο Κατάκολο για 5 μόλις ώρες. Γιατί τόσος είναι ο χρόνος (12 μ. με 5 μ.μ.) τον οποίο διαθέτει η εταιρεία στους τουρίστες για να πάνε με πούλμαν στην Ολυμπία και να γυρίσουν, προκειμένου το πλοίο να αναχωρήσει ξανά για Πειραιά.
  • Δε λένε ότι τα σχέδια των εφοπλιστών θα δώσουν συντριπτικό χτύπημα στην ασφάλεια (και) των επιβατών. Οι εφοπλιστές θέλουν να καταργηθούν οι περιορισμοί για τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων. Ομως το πόσοι (και αν αυτοί θα έχουν την απαραίτητη ειδικότητα και εκπαίδευση) δουλεύουν σ' ένα πλοίο είναι ζήτημα ζωής και θανάτου για πλήρωμα και επιβάτες. Είναι χαρακτηριστικό πως μέσα στην 26ετία1981-2007, οι 85.000 θέσεις εργασίας σε πλοία άνω των 100 κ.ο.χ. μειώθηκαν σε 22.000! Στο κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond», που ναυάγησε τον Απρίλη του 2007, σε σύνολο 391 ναυτεργατών, μόνο οι 117 ήταν Ελληνες ναυτεργάτες με συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση. Οι υπόλοιποι 274 ήταν ναυτεργάτες κυρίως από Νεπάλ και Βιρμανία, χωρίς συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα, έρμαια της εφοπλιστικής ασυδοσίας. Επίσης, δούλευαν με μισθούς από τη χώρα προέλευσής τους και ήταν ναυτολογημένοι από μεσίτες, δηλαδή δουλέμπορους. Αυτό το πλήρωμα είχε να διαχειριστεί ο πλοίαρχος την κρίσιμη στιγμή της πρόσκρουσης και της επιχείρησης διάσωσης, με δεδομένες τις πρόσθετες δυσκολίες που σημαίνει για τη συνεννόηση η έλλειψη κοινής γλώσσας επικοινωνίας.
Ολοι στο πλευρό των ναυτεργατών

Να, γιατί συνεχίζουν να φτάνουν αμείωτα τα μηνύματα αλληλεγγύης στους ναυτεργάτες. Ετσι το Εργατικό Κέντρο Πειραιά καλεί όλο τον εργαζόμενο λαό του Πειραιά να σταθεί αλληλέγγυος συμμετέχοντας στην περιφρούρηση. Ανάλογες ανακοινώσεις έβγαλαν ακόμα το Παλλεσβιακό Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Λογιστών, η Ομοσπονδία Οικοδόμων Ελλάδας, το Σωματείο Εργαζομένων ΕΒΓΑ, το Συνδικάτο Οικοδόμων Λέσβου, η Ενωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Λέσβου, το Σωματείο Συνταξιούχων ΙΚΑ Πειραιά.


Οι ναυτεργάτες θα περιφρουρήσουν το δικαίωμα στην απεργία

Επιστολή των δύο σωματείων ΠΕΜΕΝ και "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" προς τα
αρμόδια υπουργεία και τον αρχηγό του Λιμενικού

Οι ναυτεργάτες θα περιφρουρήσουν την απεργιακή τους κινητοποίηση της Δευτέρας, θα υπερασπιστούν το αδιαπραγμάτευτο δικαίωμά τους στην απεργία και θα απαντήσουν αποφασιστικά σε κάθε απεργοσπαστική προσπάθεια και μέτρα καταστολής. Αυτό διαμηνύουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ σε επιστολή τους προς τους υπουργούς Προστασίας του Πολίτη και Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας Ναυτιλίας, την οποία κοινοποιούν και στον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Θ. Μπούσιο.

Τα σωματεία στην επιστολή τους σημειώνουν:

«Πρόκειται για απεργιακό αγώνα που απαντάει στην ολομέτωπη επίθεση της κυβέρνησης, των εφοπλιστών, γενικότερα των δυνάμεων του κεφαλαίου και στην αντεργατική πολιτική που καταργεί κοινωνικά - ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα.

Απαντάει παράλληλα στην πολιτική που απελευθερώνει τα κρουαζιερόπλοια, με οδυνηρές επιπτώσεις σε βάρος των εργαζομένων στη θάλασσα.

Ηδη το καθεστώς που επικρατεί μέσα στο κρουαζιερόπλοιο "ΖΕΝΙΤΗ" αποτελεί το πρότυπο διάλυσης των εργασιακών, ασφαλιστικών και μισθολογικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών.

Στο "ΖΕΝΙΤΗ" "εργάζονται" ναυτεργάτες από 27 χώρες, ανασφάλιστοι, με εργασιακές σχέσεις γαλέρας και άθλιους μισθούς 360 ευρώ, με καθεστώς παραβίασης της εργατικής νομοθεσίας και των Διεθνών Συμβάσεων, σε καθεστώς που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Σημειώνουμε ότι όλο το προηγούμενο διάστημα οργανώθηκε επικίνδυνη επίθεση κατά του δικαιώματος της απεργίας των ναυτεργατών και ενοχοποιήθηκε το δικαίωμα στην περιφρούρηση.

Η ενοχοποίηση του αγώνα των ναυτεργατών και άλλων εργαζομένων βασίστηκε στον ψευδή ισχυρισμό ότι οι αγώνες ευθύνονται για την κάμψη της τουριστικής κίνησης.

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι με ευθύνη της κυβέρνησης διαμορφώνονται συνθήκες για τη λήψη κατασταλτικών, απεργοσπαστικών μέτρων και πρωτοβουλιών, συμπεριλαμβανομένης και της κατευθυνόμενης κίνησης των μεγαλεμπόρων που ετοιμάζουν προκλητικές ενέργειες κατά των ναυτεργατών και του αγώνα τους.

Για το λόγο αυτό θέλουμε να τονίσουμε ότι κάθε μέτρο καταστολής, κάθε απεργοσπαστική προσπάθεια χρεώνει την κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία με μεγάλες ευθύνες.

Οι ναυτεργάτες θα περιφρουρήσουν τον αγώνα τους και θα απαντήσουν αποφασιστικά σε τέτοιες ενέργειες, κλιμακώνοντας τον αγώνα τους.

Άλλωστε, όπως είναι γνωστό, το ίδιο έπραξαν ακόμα και όταν επιχειρήθηκε το χτύπημα των αγώνων τους με την πολιτική επιστράτευση».

Επίθεση και στις παιδικές συνειδήσεις

Στη συκοφαντική επίθεση που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση και οι μηχανισμοί της ενάντια στους αγώνες των εργαζομένων έσπευσε να συμβάλει με τη σειρά της και η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μάγια Τσόκλη. Είχε τη ...λαμπρή ιδέα να στήσει την Τρίτη 1η Ιούνη φιέστα στο λιμάνι του Πειραιά όπου θα έβαζε μαθητές του Ραλλείου Γυμνασίου να μοιράζουν ...δωράκια στους τουρίστες κατά την αναχώρησή τους! Μάλιστα, στο κείμενο της υπεύθυνης δήλωσης που κλήθηκαν να υπογράψουν οι γονείς για να επιτραπεί η συμμετοχή των παιδιών σ' αυτή τη φιέστα, αναφέρεται ότι πρόκειται για «εκδηλώσεις "επίθεσης φιλίας" προς τους ξένους τουρίστες», «ώστε να αντιστραφούν οι αρνητικές εικόνες που εξέπεμψαν τα διεθνή ΜΜΕ το τελευταίο διάστημα». Βέβαια, μετά από απαίτηση του ΠΑΜΕ, η ΕΛΜΕ Πειραιά έκανε παρέμβαση στο διευθυντή και η φιέστα ακυρώθηκε, όμως είναι ολοφάνερο ότι είναι αποφασισμένοι ακόμα και να στρέψουν τα παιδιά ενάντια στους εργαζόμενους γονείς τους.


* "Ριζοσπάστης", Σάββατο 29 Μαίου 20
10
Για το ίδιο θέμα εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου