Κυριακή, 21 Μαρτίου 2010

Ο ΣΚΑΙ και ο "Καθωσπρεπισμός" ως νέα ιδεολογία


Tο τσίρκο

ΕΔΩ Ο ΚΌΣΜΟΣ ΧΆΝΕΤΑΙ
ΚΑΙ ΤΟ ΒΟΥΝΙ  ΧΤΕΝΊΖΕΤΑΙ
(Ποίημα)
Ακούσατε, ακουούσατεεε..
Όλοι της ξάπλας οι ταγμένοι
της τηλεόρασης και του καναπέ
τα αποβλακωμένα
από όλης της Ελλάδας μας τα μέρη
με τον ‘’σταθμό’’ μας αρχηγό
κι ένα κλαδί  στο χέρι
την Κυριακή που έρχεται
ΕΠΆΝΩ ΣΤΑ ΚΑΜΜΈΝΑ
"Καθωσπρεπισμός", η νέα ιδεολογία του ΣΚΑΙ
Στη βάση των πάρα πάνω κατευθύνσεων και όλων όσων ακόμα αναφέρονται στο δελτίο (No 605) του ΣΕΒ, αυτoύ του “xαραγμένου” από το μεγάλο κεφάλαιο “οδικού χάρτη” της “επιχειρηματικότητας”, πορεύτηκαν μέχρι αυτή τη στιγμή οι εκμεταλλευτές και το πολιτικό προσωπικό τους.
Κλασσικό παράδειγμα ο ΣΚΑΙ, η επιχειρηματικότητα του οποίου αναπτύσσεται μπροστά στα μάτια μας.

Ο ΣΚΑΙ έχει επιλέξει γιαυτό τον σκοπό δύο πρακτικές που συνοψίζονται σε μια ιδεολογική αρχή.
Τον καθωσπρεπισμό. Από τη μια επιτίθεται και προβοκάρει κάθε αγωνιστική διεκδίκηση των εργαζομένων και από την άλλη καλεί σε δήθεν εθελοντικές δράσεις, προσκοπικού, η του πάλαι ποτέ κατηχητικού χαρακτήρα, «μέλη του κοινωνικού συνόλου με την ιδιότητα τους ως πελάτες – καταναλωτές», μέσω των οποίων «Η επιχείρηση αποσκοπεί στο να δημιουργεί κέρδος από την παραγωγή και πώληση αγαθών και υπηρεσιών» (Ράδιο, τηλεόραση, διαφημίσεις, διάφορες εκδόσεις, εφημερίδα, κλπ). Και συγχρόνως συμμετέχει στην προβολή του εθελοντισμού, όπως τον εννοεί το μεγάλο κεφάλαιο, αποπροσανατολίζοντας “τα μέλη του κοινωνικού συνόλου” από τις πραγματικές λύσεις, τις πολιτικές λύσεις, που απαιτούν τα μεγάλα περιβαλλοντικά προβλήματα. 

Δήθεν δράσεις, που μοιάζουν σα να πιστεύει κάποιος, ότι μπορεί να θεραπευτεί ο καρκίνος με ασπιρίνες. Μήτε διαπαιδαγωγητικά μπορούν να έχουν αποτελέσματα αυτές οι δράσεις γιατί αργά η γρήγορα αποκαλύπτεται η υποκρισία που κρύβουν, κλονίζοντας γενικά την εμπιστοσύνη των νέων ανθρώπων απέναντι σε κάθε συλλογική δραστηριότητα. 

Η πρακτική εφαρμογή της νέας ιδεολογίας του καθωσπρεπισμού:

Εμφανίζονται, εννοείται οι δημοσιογράφοι του ΣΚΑΙ, ότι αναγνωρίζουν και τιμούν τους διεκδικητικούς αγώνες των εργαζομένων, μήπως μπορούν να κάνουν κι αλλιώς, αλλά με μία προϋπόθεση. Ότι αυτοί οι αγώνες μπορούν να γίνονται μόνο εντός δωματίου. Πως λέμε μουσική δωματίου; Αγώνες δωματίου.

Ναι, λένε στους αγρότες, να διεκδικήσετε το δίκιο σας, αλλά δεν είναι πρέπον να κλείνετε τους δρόμους. Μα δεν σκεφτόσαστε το κοινωνικό σύνολο; Ναι απεργήστε λένε στους εργάτες, οι “καθωσπρεπίστας” δημοσιογράφοι του ΣΚΑΙ, αλλά δεν είναι σωστό, να μην επιτρέπετε, σ’ εκείνους τους εργάτες που θέλουν να εργασθούν, την πρόσβαση στο χώρο της δουλειάς τους. 
Ναι, έχετε το δικαίωμα να απεργείτε, δεν έχετε όμως το δικαίωμα, κατεβάζοντας το διακόπτη του ηλεκτρικού ρεύματος, να μη μπορεί να ανέβει το γλυκό της κυρίας στο σβησμένο φούρνο. Ναι απέργήστε αλλά δεν είναι πρέπον να αφήνεται στοιβαγμένα τα σκουπίδια στους δρόμους. Είναι κίνδυνος για την δημόσια υγεία. Άσε που γινόμαστε ρεζίλι στους ξένους!! Και άλλα τέτοιας αξίας επιχειρήματα.

Οι εργαζόμενοι να παλεύουν για τη ζωή τους και ο ΣΚΑΙ να ζυμώνει με τους δημοσιογράφους του, την πιο χυδαία και αντιδραστική πρακτική. Τον λεγόμενο “κοινωνικό αυτοματισμό’’, να τους πιέζει με τους “αγανακτισμένους πολίτες” θυμίζοντας την πρακτική, της σκοτεινής όσο και τραγικής μεταπολεμικής περιόδου. 

Η νέα ιδεολογία. Ο καθωσπρεπισμός Αγώνες δωματίου από καθώς πρέπει εργαζόμενους, ευγενικούς και ευαίσθητους απέναντι στο “κοινωνικό σύνολο”, αντάξιοι των “κοινωνικών εταίρων” τους, δηλ., εργάτες παραδόμενοι στις ορέξεις των εκμεταλλευτών τους. Αυτή είναι η “νέα ιδεολογία” που ζυμώνει ο ΣΚΑΙ. Αυτό και τίποτε άλλο δεν μπορεί να δεχτεί ο ΣΚΑΙ και οι δημοσιογράφοι του. Δημοσιογράφοι και οικονομολόγοι με συμπεριφορές υπηρετικού προσωπικού. Ναι σε κάθε τι που μπορεί να διευκολύνει την “επιχειρηματικότητα” και την “ανταγωνιστικότητα”, πολεμική και απαξία σε κάθε τι που μπορεί να βάζει εμπόδια.

Αυτό δείχνει η απέχθεια τους προς τους λαϊκούς αγώνες και η ενίσχυση συγχρόνως, κάθε μικροαστικής πονηριάς και η κολακεία της πολιτικής καθυστέρησης του λαού.
Συνεχίζεται...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου