Κυριακή 21 Μαρτίου 2010

Οι φιλολαϊκές δράσεις του ΣΚΑΙ



Οι δράσεις του ΣΚΑΙ


Εντάξει δεν είναι μόνο ο ΣΚΑΙ. Η προπαγανδιστική επίθεση της αστικής τάξης ενάντια στους εργαζόμενους μέσα από τα ΜΜΕ, είναι σήμερα καθολική και έντονη . Σωστά. Ο ΣΚΑΙ όμως έχει μια ιδιαιτερότητα. Δεν συμβάλλει στην ανάσχεση της ανάπτυξης του εργατικού κινήματος, στον αποπροσανατολισμό, στην αποβλάκωση του λαού, όπως τα άλλα ΜΜΕ δηλ., μόνο προπαγανδιστικά, αλλά συμμετέχει σε δράσεις που ο ίδιος οργανώνει, στη βάση των επιδιώξεων των καπιταλιστικών κέντρων, που περιγράφονται στο δελτίο του ΣΕΒ. Μαζεύει εμπειρίες και γνώσεις, για την ακόμα βαθύτερη εκμετάλλευση των εργαζομένων από την κυρίαρχη τάξη. Δύο χοντρά παραδείγματα:


Το μαύρο καλοκαίρι 2007


Πρώτο: Καλούν τον λαό σε δενδροφυτεύσεις (από 25 Ιανουαρίου 2009 μέχρι της 21 Μαρτίου 2010, έχει πραγματοποιήσει 12 τέτοιες δενδροφυτεύσεις) και την κάθε στιγμή στηρίζουν με όλα τα μέσα που διαθέτουν, το υπάρχον πολιτικό σύστημα και το πολιτικό προσωπικό του, το οποίο μέσα σε μία δεκαετία (1977-2007) με τους αντιδασικούς νόμους που ψήφισαν, ενίσχυσαν σε τέτοιο βαθμό την εμπορευματοποίηση των δασικών εκτάσεων, με συνέπεια τη μετατροπή τους σε πεδίο ασύδοτης κερδοσκοπίας για το μεγάλο κεφάλαιο. Για την τάξη τους. Μόνο το 2007 σύμφωνα με την πυροσβεστική εκδηλώθηκαν 2614 δασικές πυρκαγιές απ’άκρη σ’άκρη στην Ελλάδα, που έκαναν στάχτη χιλιάδες στρέμματα δάσους, και έγιναν αιτία να θρηνήσουμε δεκάδες αθώους συνανθρώπους μας, που είχαν την ατυχία να εγκλωβιστούν στις φλόγες. Αντί λοιπόν ο λαός να ενημερωθεί έτσι, ώστε οργανωμένα να αντιμετωπίσει τις αιτίες που δημιουργούν αυτές τις περιβαλλοντικές καταστροφές με τις τραγικές απώλειες ανθρώπων και τις γενικότερες συνέπειες που έχουν στη ζωή του, έρχεται ο ΣΚΑΙ και καλεί τον λαό σε δράσεις δήθεν κοινωνικές, προκειμένου να πειραματιστεί για την βελτίωση της “επιχειρηματικότητας” και της “ανταγωνιστικότητας”, καθώς και το ξέκομα των εθελοντών «με την ιδιότητα τους ως πελάτες – καταναλωτές», αλλά και όλου του λαού, από την αγωνιστική διεκδίκηση επίλυσης των μεγάλων περιβαλλοντικών προβλημάτων.


Kαταναλωτής ελέγχει την εφαρμογή της δέσμευσης απορρόφησης
της αύξησης του ΦΠΑ,
από της επιχειρήσεις.


Δεύτερον: Ξεκινάει μια πρωτοβουλία, όπως λέει να πείσει επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, να δεσμευτούν, ότι θα απορροφήσουν την αύξηση του ΦΠΑ που επέβαλλε η Κυβέρνηση, η ακόμα και να μειώσουν τις τιμές. Γράφει στον ΣΚΑΙ. Gr 18/3/10. “Περισσότερες από 450 επιχειρήσεις.. έχουν δεσμευτεί να απορροφήσουν την αύξηση του ΦΠΑ η ακόμα να μειώσουν τις τιμές" και συνεχίζει κορυφώνοντας την απίστευτης ανοησίας και υποκρισίας πρωτοβουλία του. “Ωστόσο οι επιχειρήσεις από την πλευρά τους ...σύμφωνα με τον νόμο οφείλουν να αποδίδουν το φόρο στο κράτος” και “Αν οι καταναλωτές διαπιστώσουν ότι ορισμένες από τις επιχειρήσεις που έχουν δηλώσει .. δεν τηρούν τη δέσμευση τους, μπορούν να επικοινωνήσουν με τις αρμόδιες αρχές καθώς και τον ΣΚΑΙ. .” Απίστευτο!! Μπορεί να χωρέσει ανθρώπινος νους το μέγεθος αυτής της υποκρισίας; Την υποτίμηση της νοημοσύνης του λαού; Τελικά σε ποιους νομίζουν ότι απευθύνονται; Αυτός που πληρώνει τον ΦΠΑ είναι ο καταναλωτής. Τελεία και παύλα. Οι καταναλωτές στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι εργαζόμενοι. Ο ΦΠΑ είναι η άμεση,προκαταβολική μείωση του μισθού. Είναι γνωστό. Με την εμφάνιση των εμπορευμάτων στην αγορά, την ίδια στιγμή δηλώνεται και η εκμετάλλευση των εργαζομένων. Γιαυτό το λόγο, οι τιμές των εμπορευμάτων δεν καθορίζονται από την θέληση των εμπόρων, αλλά από τους αμάχητους νόμους της αγοράς. Η Κυβέρνηση παίρνει και αυτό το σκληρό αλλά “δίκαιο”, όπως ισχυρίζεται, μέτρο προκειμένου να αυξήσει τα έσοδα του κράτους. Αν οι επιχειρήσεις κρατήσουν τις τιμές που ίσχυαν πριν από την αύξηση του ΦΠΑ, αυτό θα σημαίνει ότι δεν θα αυξηθεί ο συνολικός τζίρος των επιχειρήσεων. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα αυξηθεί και το προσδοκώμενο έσοδο του κράτους από τον ΦΠΑ. Τέτοια αποτελεσματική έμπνευση ακύρωσης στη πράξη του αντιλαϊκού μέτρου της Κυβέρνησης; Ποιος το περίμενε!! Αστεία πράγματα.

«Περισσότερες από 450 επιχειρήσεις....έχουν δεσμευτεί να απορροφήσουν την αύξηση του ΦΠΑ η ακόμα και να μειώσουν τις τιμές» Το πρώτο που μπορείς να πεις, είναι, σιγά την δέσμευση. Ας βρεθεί ένας να πει ότι οι επιχειρήσεις θα κρατήσουν τη δέσμευσή τους.Τι κοστίζει στις επιχειρήσεις η δέσμευση. Απλά συμμετέχουν και αυτές στην κοροϊδία του ΣΚΑΙ. H αλήθεια όμως είναι ότι οι επιχειρήσεις και να ήθελαν δεν μπορούν να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους, γιατί απλά δεν είναι στο χέρι τους.

“ Η τιμή της αγοράς ενός εμπορεύματος συμπίπτει με την πραγματική του αξία, με την κανονική τιμή, που γύρω της κυμαίνονται οι τιμές της αγοράς”* Που σημαίνει ότι κάθε αλλαγή στη πραγματική αξία, δηλ., στο κόστος παραγωγής ενός εμπορεύματος, επιδρά ανάλογα και στην τιμή της πώλησής του. Που σημαίνει ότι ο ΦΠΑ, ολόποσος συν την σημερινή αύξηση θα είναι πάνω στην τιμή και θα κορωνίζει. Τα μέτρα, τόχει δηλώσει η Κυβέρνηση, μπήκαν για να μείνουν. Και αυτό προσπαθεί να διευκολύνει ο ΣΚΑΙ. Ο στόχος αυτής της ανόητης τελικά και υποκριτικής πρωτοβουλίας δεν είναι για να απορροφηθεί η αύξηση του ΦΠΑ, αλλά για να “απορροφηθεί” η οργή του λαού, που την έχει προκαλέσει η βαθιά κρίση του καπιταλιστικού συστήματος και η αντιλαϊκή επίθεση της Κυβέρνησης, την οποία προσπαθεί να σώσει με πρωτοβουλίες τέτοιας αξίας, μαζί με τους άλλους συνάδελφους “εν επιστρατεύσει” επιχειρηματίες.

Πρέπει να το χωνέψετε. Και αυτό θα γίνει θέλετε δεν θέλετε. Η κρίση που σήμερα είναι αφορμή να δοκιμάζεται όλος ο κόσμος, είναι γέννημα της “επιχειρηματικότητας” και της “ανταγωνιστικότητας”, στο όνομα των οποίων ορκίζεστε. Μπορεί η είσοδος στη κρίση να έγινε ανέξοδα, πιο σωστά, και με κέρδη για την τάξη σας, ο λογαριασμός όμως, όλους τους συναδέλφους "εν επιστρατεύσει", σας περιμένει στην έξοδο.


Τέλος...καλό όλα καλά.


*Καρλ Μαρξ, Μισθός, τιμή και κέρδος. εκδ. "Σύγχρονη Εποχή" 1976, σελ.29.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου