Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου 2013

« Δε μαθαίνουμε για να μαθαίνουμε, μαθαίνουμε για να καλυτερεύσουμε τη ζωή μας και τον κόσμο!»...

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Υπόθεση και των γυναικών η πάλη για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών.*

 


«Δε μαθαίνουμε για να μαθαίνουμε, μαθαίνουμε 
για να καλυτερεύσουμε τη ζωή μας και τον κόσμο!»...
 
«Την παραπάνω φράση του Δημήτρη Γληνού επέλεξε η ΟΓΕ για να «φωτίσει» το σχολείο για το οποίο παλεύουν το ταξικό εργατικό και το ριζοσπαστικό γυναικείο κίνημα. 

Την Παιδεία που έχουν ανάγκη τα παιδιά των εργαζομένων. 

Η φετινή σχολική χρονιά ξεκινά κάτω από το βάρος σημαντικών αντιλαϊκών εξελίξεων στην Παιδεία. Με το νέο νόμο για την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης η κυβέρνηση προωθεί την παραπέρα προσαρμογή της στη λογική της «ανταγωνιστικότητας». 

Λίγους μήνες πριν κατάργησε δεκάδες ειδικότητες στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) και τις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ), πετώντας μαθητές και μαθήτριες έξω από το εκπαιδευτικό σύστημα και ανοίγοντας την πόρτα της ανεργίας για χιλιάδες εκπαιδευτικούς.

Οι πρόσφατες εξελίξεις εντάσσονται σε ένα ευρύτερο σύνολο μέτρων που αγκαλιάζουν όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος. Με αφορμή τα παραπάνω, το προεδρείο της ΟΓΕ έχει επεξεργαστεί αναλυτικό κείμενο για την Παιδεία. Με εργαλείο το κείμενο αυτό οι Σύλλογοι και οι Ομάδες οργανώνουν το άνοιγμα και τις πρωτοβουλίες τους σχετικά με τα ζητήματα της Παιδείας. 
 
Συζητούν με τους γονείς και ιδιαίτερα τις μητέρες, που αναγκάζονται να ακριβοπληρώνουν τα φροντιστήρια, για να μπορέσουν τα παιδιά τους να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σχολείου - εξεταστικού κέντρου...


 ... για το σχολείο των λαϊκών αναγκών
 
 Η ΟΓΕ δεν περιορίζει τη δράση της στην πάλη ενάντια στα αντιλαϊκά μέτρα στο χώρο της Παιδείας, αλλά επιδιώκει να συμβάλλει στη συζήτηση με βάση ποιο είναι το σχολείο για το οποίο πρέπει να αγωνιστούν οι εργαζόμενες και οι εργαζόμενοι, ποια Παιδεία έχουν ανάγκη τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας και συνολικά ο λαός. 

Με δεδομένα τα παραπάνω, το κείμενο του προεδρείου συνοψίζει τους βασικούς άξονες της πρότασης για Ενιαίο Δωδεκάχρονο Βασικό Σχολείο:

«Το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Βασικό Σχολείο, για το οποίο το ταξικό και ριζοσπαστικό κίνημα παλεύει, αποβλέπει στη μόρφωση όλων των ανθρώπων, χωρίς ταξικούς φραγμούς και διακρίσεις. Δε διαφοροποιείται για να υπηρετήσει την ταξική επιλογή. Γι' αυτό διαφέρει ριζικά και από το παραδοσιακό γενικό σχολείο και από το τεχνικοεπαγγελματικό, που αναπαράγουν τον ταξικό καταμερισμό εργασίας και την αντίθεση ανάμεσα στην πνευματική και χειρωνακτική εργασία. Απορρίπτει την αποσπασματική γνώση και την πρόωρη ειδίκευση, το διαχωρισμό θεωρίας και πράξης, της επιστήμης από την εφαρμογή της στη ζωή και την παραγωγή.

Η μεγάλη ανάγκη της βασικής εκπαίδευσης στην εποχή μας είναι ένα σχολείο με πολυτεχνικό ορίζοντα, που δε θα αναπτύσσει μονομερώς μια ικανότητα των νέων για απασχόληση, αλλά όλες τις ικανότητές τους. Θα μορφώνει πολύπλευρα την προσωπικότητά τους και θα διαπλάθει ανθρώπους ικανούς ν' αντιμετωπίσουν δημιουργικά την εργασία τους και τη ζωή τους, σε όποιο ή όποια επαγγέλματα μελλοντικά θα υπηρετήσουν.


Το εργατικό, λαϊκό κίνημα δεν αντιμετωπίζει 
τα πράγματα από τη σκοπιά του κεφαλαίου. 

Παλεύει να δημιουργηθούν οι συνθήκες, ώστε η τεχνολογία να χρησιμοποιείται προς το συμφέρον κι όχι σε βάρος του εργάτη, του αυτοαπασχολούμενου αγρότη και επαγγελματοβιοτέχνη. 

Η γνώση της τεχνολογίας δεν μπορεί να
 ξεκινά με την επαγγελματική ειδίκευση. 

Παλεύουμε στο Ενιαίο Δωδεκάχρονο Βασικό Σχολείο να ενσωματώνονται τα βασικά στοιχεία της τεχνικής όχι σαν εξειδίκευση αλλά σαν γενική προετοιμασία για τη ζωή, για να μαθαίνει ο νέος τις βάσεις της οικονομίας. Το σχολείο με τη βοήθεια της επιστήμης να μαθαίνει σταδιακά στους νέους ανθρώπους την κοινωνική ζωή, που πυρήνας της είναι η εργασία.

Γενικά, το πρόβλημα δεν είναι να προστεθούν κάποια μαθήματα για τη διδασκαλία της οικονομίας και της τεχνολογίας, αλλά να διαπερνά όλο το σχολικό πρόγραμμα σαν κεντρικός άξονας η αναγνώριση του ρόλου της εργασίας και της παραγωγής σαν την αφετηρία της επιστήμης και της ανθρώπινης κουλτούρας, τη βάση της κοινωνικής ζωής. Το σχολείο πρέπει ακόμη να επιδιώκει την αρμονική διαμόρφωση του ανθρώπου και γενικότερα να συμβάλλει, ώστε η ανθρώπινη προσωπικότητα να βρίσκει την ισορροπία της. Γι' αυτό, το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Βασικό Σχολείο πρέπει να είναι το σχολείο της κοινωνικής πράξης και της δράσης του μαθητή».

Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ: 
Ολοι και όλες στην απεργία 16 - 20 Σεπτέμβρη (ΕΔΩ)

 
*Από την στήλη "Γυναίκα" της ΕΝΘΕΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ" του Ριζοσπάστη 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου